Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wellness har udviklet sig til at være et must-have-element for både fritids- og forretningsrejser, men det er ikke længere tilstrækkeligt for hoteller blot at have en spa, skriver Costar.com.
Sundhed skal i dag snarere inkorporeres i alle aspekter af hotellets design, værelser og tilbud.
I en tale på Accors Global Meeting Exchange sagde Accors senior vicepræsident for salg på verdensplan, Meenaz Diamond, at velvære nu er i centrum for meget af det, som Accor gør.
Ifølge Accors interne undersøgelse er forbruget af wellness på amerikanske hoteller steget med 53 procent for udenlandske gæster og med 178 procent for indenlandske.
Emlyn Brown, Accors globale vicepræsident for velvære, sagde, at hotelbranchen med fordel kan samle en række sundhedsområder i søjler: ernæring, design og hotelmiljø, fysiske aktiviteter og sport, kurbade og behandlinger, mental sundhed og mindfulness, samt digital trivsel. Han sagde, at et eksempel på den sidste søjle er, at folk løsriver sig fra deres smartphones og sociale mediekonti, lever i nuet og nyder det.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025