Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Lige nu koster det de danske udskænkningssteder en halv milliard kroner om måneden, at sidste omgang skal købes inden klokken 22, lyder vurderingen fra HORESTA. Udskænkningsbranchen omsatte for 4,3 millarder i juni 2019, inden coronavirussen ramte landet, skriver TV2.dk.
En af de pressede ejere i branchen er Lasse Wiwe fra NoHo-partners, som ejer en række restauranter og barer i København og Aarhus. Kunne hans restauranter fortsætte serveringen til midnat, ville det varme gevaldigt, siger han til TV 2.
”Det vil betyde, at vi nærmer os noget, der ligner normalen, hvor vi kan betale husleje uden problemer. For kædens barer er det endda en kamp for liv eller død,” siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
D'Angleterre løfter resultatet og fastholder ambitionerne
12-06-2026
-
Joe & The Juice åbner drive-in i Danmark
12-06-2026
-
Marriott runder milepæl med hotel nummer 10.000
12-06-2026
-
HORESTA: Flere hotelovernatninger trods påskeeffekt i april
12-06-2026
-
Lars Larsen Group udvider med konferencecenter
12-06-2026
-
Danhostel styrker kursen mod vækst og flere medlemmer
12-06-2026
-
Subway vender tilbage til Vejle med ny placering
12-06-2026
-
Strawberry passerer historisk milliardomsætning
12-06-2026