Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere og flere virksomheder er i gang med den grønne omstilling, og arbejder målrettet med bæredygtighed og FN’s 17 verdensmål. Det er Søhuset Konferencecenter, der ligger i DTU Science Park i Hørsholm, også i færd med. De har blandt andet implementeret en bæredygtig fødevareplan, hvor de har reduceret mængden af kød i deres serveringer, og de har indgået et samarbejde med NGO’en Mad med Hjertet.
Christina Wejlemann, der er daglig leder i Søhuset Konferencecenter, udtaler:
”Siden 2019 har vi, når det er muligt, doneret vores overskudsmad til Mad med Hjertet. Grundet coronanedlukning i 2020 og 2021 har vores donationer til foreningen været mindre, så vi valgte at skrue op for hjælpen her til jul ved at give hjemmelavet julemåltider til alle familierne hos Mad med Hjertet. Det er muligt, fordi vi besluttede at bruge vores ressourcer på Mad med Hjertet i stedet for at give den sædvanlige julegave til alle vores faste kunder i Søhuset. Vores kunder er derfor indirekte med til at støtte Mad med Hjertet, og det har de heldigvis taget godt imod”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026