Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne er nogle af dem i verden, som forbruger mest økologi, og bæredygtighedsadfærd er ikke noget, som bare bliver ved snakken. Mindre forbrug, mere genanvendelse og hjemmedyrkede afgrøder er nemlig en fremtonet identitet hos rigtig mange af hovedstadens spisesteder, skriver Frederiksberg Bladet.
I følge en den seneste markedsrapport fra Økologisk Landsforening 2021 bliver restaurationerne ofte mere ambitiøse når de får tildelt Det Økologiske Spisemærke, hvor køkkener der starter på bronze ofte relativt hurtigt, rykker op på sølv. Det har nu medført, at antallet af sølvmærker har overhalet antallet af bronzemærker i 2020.
HORESTA kunne I foråret 2021 også løfte sløret for deres nye 'Green Restaurant' certificering, hvor restauranten skal leve op til kriterier inden for 12 områder - herunder blandt andet vand, energi, fødevarer og madspild. Der er endnu ingen restauranter i hovedstadsområdet med mærket 'Green Restaurant' men det forventes at blive tildelt i løbet af efteråret, fortæller HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026