Hvordan undgår man bedst madspild? Hvordan serverer man en menu, der får mundvandet til at løbe hos veganere og vegetarer? Og hvordan er man så god en vært, at gæsterne får lyst til at komme igen og igen? Det er blot noget af det, som medarbejdere på Hotel Koldingfjord under coronakrisen er blevet klogere på, skriver Jydske Vestkysten.

”Det er en fantastisk mulighed for os at benytte den her udfordrende tid til at opkvalificere store dele af personalet, for det er noget, vi ikke har gjort nok førhen. Normalt er det en kæmpe udfordring at finde tid til efteruddannelse. Når vi skal have driften til at køre rundt, kan vi ikke bare sende en stor flok på diverse kurser,” siger Peder J. Madsen, administrerende direktør på Hotel Koldingfjord.

Hotellet i Kolding er en af de virksomheder i service-, turisme-, hotel- og restaurationsbranchen, der har taget imod et tilbud om online opkvalificeringskurser under coronanedlukningen, som 3F, HORESTA og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering står bag.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne