Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Udespisningsbranchen har travlt som aldrig før. På restauranter og cafeer mærker man også den glubende appetit, som danskerne har på at få maden serveret uden for hjemmet, skriver Dansk Handelsblad.
Den udvikling smitter naturligvis af på grossisterne og leverandørerne. Men væksten i udespisningsmarkedet handler ikke kun om øget travlhed hos grossister og leverandører, som får flere kunder og større ordrer fra eksisterende kunder. Det kommer i høj grad også til at handle om innovation hos leverandørerne og evnen til at levere nye produkter.
Det siger Tine Skriver fra HORESTA, når hun bliver bedt om at beskrive de væsentlige tendenser på udespisningsmarkedet i disse år. Hun er fødevarechef og følger som ansvarlig for fødevareområdet udviklingen tæt inden for bl.a. restauranter og cafeer.
”En af de udfordringer, branchen har ligesom mange andre, er mangel på kvalificeret arbejdskraft. Det er arbejdskraften, der sætter rammerne for mulighederne og skaber begrænsningerne. Det kommer til at betyde noget for leverandørerne og grossisterne af fødevarer til branchen,” siger Tine Skriver.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025