Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Adm. direktør i Letz Sushi, Anders Barsøe, er optimistisk i forlængelse af nyt regnskab, som viser et minus. Til FødevareWatch fortæller han, at en stor del af underskuddet kan tilskrives de seneste års omstilling.
"Jeg kan godt se, at tallene måske viser noget andet, men vi har tynget os selv i forhold til resten af branchen ved at arbejde med dyrere bæredygtige råvarer og indgå overenskomst med alle vores ansatte. Det koster penge. For derudover går det faktisk ret godt, og vi er det senest halve år – som er i det nye regnskabsår – ved at have fået vendt en stor del af forretningen," siger han.
Letz Sushi har en strategi, der skal gøre kæden til den mest bæredygtige sushikæde i Europa, og heri ligger bl.a. et mål om at selskabet senest i 2025 kun vil anvende danske fisk i produktionen af sushi.
Letz Sushi-kæden består af i alt 20 forretninger, hvor Anders Barsøe i det forgangne regnskabsår, der blev lukket ved udgangen af august, har set en vækst på 20 pct. i omsætningen, uden at beløbet konkretiseres videre. På sammenligneligt plan var væksten på 14 pct. fortæller direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026