Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Canadiske Restaurant Brands International, som ejer fastfoodkæderne Burger King, Tim Hortons og Popeyes, har overordnet set leveret et positivt regnskab for fjerde kvartal 2019, skriver Fødevarewatch.dk.
Årsagen til stigningen er, at det sammenlignelige salg hos Popeyes, som primært sælger kyllingeprodukter, steg med 34,4 pct. i fjerde kvartal mod en salgsvækst på bare 0,1 pct. i samme periode året forinden.
Analytikerne havde ifølge Bloomberg News forventet en stigning på 15 pct.
"Popeyes lancerede en ikonisk kyllingesandwich, der viste sig på alle måder at være en "game changer" for brandet," siger direktør for fastfoodkæden, Jose Cil, i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025