Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Tusinder og atter tusinder stykker papir ryger nærmest dagligt ud af en printer, når konference- og eventarrangører skal have trykt programmer, deltagerlister og navneskilte til virksomhedernes og foreningernes store arrangementer. Det kræver tid, det koster penge – og det udfordrer i særdeleshed klimaaftrykket, skriver Børsen.

I HORESTA valgte man ved den sidste store konference, HORESTA Årsdag 2019, at digitalisere næsten alt det trykte materiale.

“Det har vi både valgt som en god gæsteservice, men bestemt også af hensyn til at mindske ressourceforbruget. Den allerbedste måde at bidrage til en mindre CO2-udledning er ganske enkelt at forbruge mindre. Det ville vi gerne vise på vores årsdag, og det batter for alvor, når det gøres hele vejen igennem værdikæden,” siger Katia K. Østergaard, der er adm. direktør i HORESTA til dagbladet Børsen.

Selvom HORESTA ikke har en decideret udregning for, hvor meget CO2 de har sparet klimaet for, mener Katia K. Østergaard, at det har betydet en hel del, når man undgår materialer til 750 gæster.

Læs mere i tirsdagens udgave af Børsen Møder og Konferencer.

Bæredygtighed lever i det skjulte

Landets indkøbere af events og konferencer har for svært ved at orientere sig i, hvordan venues og konferencecentre reelt arbejder med miljø og bærdygtighed, viser ny undersøgelse.

Log ind