Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I 2017 lancerede Visit Aarhus et Aarhuscard. Det benytter flere og flere turister sig af, skriver Århus Stiftstidende.

I forhold til det første år, hvor kortet var i handlen, steg antallet af brugere i 2018 med 26 procent, og de foreløbige tal for 2019 viser, at der i forhold til 2018 har været en stigning på yderligere 11 procent. Da de endelige tal for 2019 naturligvis først kan tælles op, når året er omme, kan stigningen i 2019 ovenikøbet vise sig at blive højere end de 11 procent.

”Vi er både glade for og stolte over, at turisterne har taget så godt imod vores Aarhuscard”, fortæller direktør i Visit Aarhus Pia Lange Christensen.

Odense oplever markant vækst i turismen

Odense har haft væsentligt flere overnatninger end landsgennemsnittet hen over sommeren. Det skyldes en målrettet indsats og strategiske investeringer i byens kultur- og oplevelsestilbud.

Log ind