Vi kommer ikke uden om, at der er tonsvis af bullshit, og jeg bliver rigtig irriteret, når jeg ser nogle gøre meget lidt og får det til at lyde af en hel masse. Sådan lyder det fra kok og restaurantejer Adam Aamann om bæredygtighedsdebatten til FødevareWatch.dk.

Når Adam Aamann tænker bæredygtighed, falder økologi ind som en underkategori, selv om han forklarer, at man godt kan være 100 pct. økologisk og ikke særlig bæredygtig på samme tid. Men han forsøger at indramme begge dele i forretningerne.

Han drømmer i virkeligheden om, at der ville komme et bæredygtighedsmærke. Han glæder sig over den bæredygtige bølge, der bruser ind over bl.a. restaurantbranchen, men tilføjer, at der også er nogle, som er gode til at få små tiltag til at lyde meget betydningsfulde med henvisning til begrebet greenwashing.

Flere end 1.000 folkeskoleelever blev klogere på erhvervet

Mens gastronom-, tjener- og receptionistelever dystede i konkurrencekøkkenerne ved DM i Skills, havde HORESTA og 3Fs brandingkampagne, Hospitality Career, stillet op med både selfie-stand, spørgehjørne og brancheambassadører. Ambassadørerne stod klar til at dele deres passion for og viden om branchen med de mange folkeskoleelever, der slog vejen forbi Bella Center den 16.-18. januar.

Turismens Vækstråd: Bæredygtig turisme sker i fællesskab

Regeringen har høje ambitioner for den grønne omstilling i Danmark. I 2030 skal vi have nedbragt CO2-udledningen med 70 pct. Men hvordan får vi sikret en bæredygtig turismedagsorden, således at det bliver en fordel og ikke bliver en økonomisk byrde for det danske turisme- og oplevelseserhverv at bidrage til den grønne omstilling?

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne