Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
"Vi er maddens svar på Starbucks," siger medstifter af minikæden Hallernes Smørrebrød og serieiværksætter Mikkel Sarbo til FødevareWatch.dk.
Kæden består af fire butikker i Københavnsområdet. Og Starbucks-sammenligningen betyder ikke, at der snart skal ligge en butik på hvert gadehjørne, men derimod at stifterne har fundet inspiration i kombinationen af bar- og to go-konceptet, som den amerikanske kaffekæde også er berømt for.
Hallernes Smørrebrød har netop tilbagelagt sin bedste lørdag salgsmæssigt i indeværende år. Her omsatte kæden for over 250.000 kr. fordelt på de fire butikker, ifølge Mikkel Sarbo. Omsætningen er ikke oplyst i årsregnskabet, men bruttofortjenesten i 2018, der markerer selskabets seneste regnskabsår, lød på 16,2 mio. kr. Det er en stigning på 60 pct. i forhold til året før.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025