Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
"Vi er maddens svar på Starbucks," siger medstifter af minikæden Hallernes Smørrebrød og serieiværksætter Mikkel Sarbo til FødevareWatch.dk.
Kæden består af fire butikker i Københavnsområdet. Og Starbucks-sammenligningen betyder ikke, at der snart skal ligge en butik på hvert gadehjørne, men derimod at stifterne har fundet inspiration i kombinationen af bar- og to go-konceptet, som den amerikanske kaffekæde også er berømt for.
Hallernes Smørrebrød har netop tilbagelagt sin bedste lørdag salgsmæssigt i indeværende år. Her omsatte kæden for over 250.000 kr. fordelt på de fire butikker, ifølge Mikkel Sarbo. Omsætningen er ikke oplyst i årsregnskabet, men bruttofortjenesten i 2018, der markerer selskabets seneste regnskabsår, lød på 16,2 mio. kr. Det er en stigning på 60 pct. i forhold til året før.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025