Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Alt imens forbruget af fersk kød er faldet med 5 pct. fra 2015 til 2018, opgjort i kroner pr. kunde, er tendensen den stik modsatte, når det kommer til varer, der henvender sig til fleksitarer, vegetarer og veganere.
Ifølge Børsen er antallet af danskere, der betragter sig selv som fleksitarer eller har indført 1-2 kødfrie dage om ugen vokset, så det nu er 23 pct., mens forbruget af varer som plantefars, linsebøffer og andre forarbejdede fødevarer uden kød er tredoblet fra 2012 til 2019. Det viser tal fra Coop Analyse.
"For få år siden ville tanken om en vegetar-dag på jobbet nok have udløst oprør, men i dag er det et krav til alle professionelle køkkener og kokke, at de virkelig ved og kan noget med grønne råvarer," siger Jesper Uggerhøj, direktør i Løgismose Meyers, der udover at fremstille varer til detailhandlen også driver et større antal kantiner.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024