Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et stort udvalg af hotelkæden citizenMs kunstsamling placeret på kædens hoteller over hele verden er klar til at blive udforsket via kunstapp’en Smartify, også selvom man ikke befinder sig på et af hotellerne. Med dette samarbejde slutter citizenM sig til nogle af kunstverdens helt store spillere, f.eks. New Yorks Metropolitan Museum of Art, Londons Tate Britain og National Portrait Gallery, Paris’s Louvre, Amsterdams Rijksmuseum og Københavns eget Statens Museum for Kunst, der alle samarbejder med Smartify. Det er første gang at et hotelbrand bliver godkendt af Smartify som samarbejdspartner.
På citizenMs hotel ved Rådhuspladsen i København er pt. 14 kunstværker med i Smartifys digitale kunstsamling med værker af bl.a Troels Aagaard, HuskMitNavn, Ditte Ejlerskov, Daniel Gordon og Erik Parker. Langt de fleste værker er placeret i de offentlige arealer, hvor alle, ikke kun hotelgæster, er velkomne.
Robin Chadha, Chief Marketing Officer hos citizenM, udtaler:
“Vi mener at kunsten også skal tilbydes en platform hvor lokale kunstneres værker er nemt tilgængelige for alle. Sammen med Smartify er vi glade for at dele vores passion for kunst og ikke mindst kunstsamling med et endnu større publikum.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025