Der er stor mangel på uddannede sushikokke i den del af det voksende danske restaurationsmiljø, som kredser om makiruller, nigirier og inside outs, skriver FødevareWatch.dk.

Et halvt år efter, at Kold College i Odense fik de første henvendelser fra sushirestauranter, som efterspurgte uddannet arbejdskraft til køkkenerne, har man to uddannelser klar.

Som det første sted i Danmark, fortæller direktør Gitte Bargholt til FødevareWatch.

"Uddannelsen til sushikok tager 2,5 år, så det er en seriøs uddannelse," siger hun om den ene uddannelse, som fra næste år kommer til at flankere et ligeledes nystartet AMU-forløb (arbejdsmarkedsuddannelse, red.), hvor man kan efteruddanne sig til sushikok.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Dagrofa-topchef vil eksperimentere med sushikokke i supermarkedet

Fødevarekoncernen Dagrofa, der de seneste år har kæmpet med milliardunderskud, optrapper nu kampen om det stigende antal kunder, der køber nemme madløsninger i supermarkedet, skriver Børsen. Koncernen, der bl.a. ejer butikskæderne Meny, Min Købmand, Spar og Let-Køb, vil i begyndelsen af næste år forsøge sig med nye testkoncepter.

Sådan kan I bruge brandingkampagnen

Flere unge skal få øjnene op for mulighederne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, og det skal kampagnen ’Hospitality Career’, som HORESTA og 3F i sidste uge lancerede, være medvirkende til.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne