Når Danmark tager til OL i Tokyo 2020, er det ikke kun for at opnå store sportspræstationer, men også for at vise danske løsninger og kompetencer frem over for et japansk og internationalt publikum.

Det er målet med et stort Danmarksfremstød, som vil finde sted i en dansk designet pavillon i Tokyos Hibiya Park under De Olympiske og Paralympiske Lege i perioden fra den 24. juli til den 6. september 2020. 

Livskvalitet bliver hovedtemaet under det 30 dage lange fremstød, hvor publikum blandt andet vil blive inspireret af innovative og bæredygtige danske løsninger gennem udstillinger, aktiviteter og events i pavillonen.

Erhvervsministeriet står sammen med VisitDenmark i spidsen for fremstødet, der blandt andet bliver udviklet i samarbejde med Industriens Fond og Realdania.

Har du fået læst?

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Verdens turistvækst faldt i 2019

4 procents vækst i verdensturismen er den laveste vækst siden 2016. Det skyldes en nedkølet verdensøkonomi, geopolitiske spændinger og usikkerhed om Storbritanniens udtræden af EU, står der i den rapport fra UNWTO, der blev offentliggjort mandag. UNWTO fremhæver også konkursen hos rejsegiganten Thomas Cook, skriver Travelnews.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne