Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Chris Kempczinski er en af medarkitekterne bag McDonald’s’ strategi i de senere år, og nu skal han stå i spidsen for burgergiganten, skriver Berlingske.
Chris Kempczinski adskiller sig fra sine forgængere ved at være den første McDonald's-chef uden »ketchup i årerne«, som man siger internt om folk, der har været i selskabet længe. Han kom til burgergiganten for fire år siden og havde før da beskæftiget sig med alt fra sæbepulver hos Procter & Gamble til læskedrikke hos Pepsico og fødevarer hos Kraft Foods.
Han har som chef for McDonald's i USA spillet en vigtig rolle i de omlægninger, som blev sat i gang for at vende flere års kamp for at trække kunderne ind i McDonald's og følge med skiftende forbrugertrends. Det har ført til de største omvæltninger i mange år fra kødfri burgere på menuen over større moderniseringer af restauranterne til en markant digital omstilling, der skal gøre McDonald's til fastfoodverdenens svar på Amazon.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025