Indenfor det næste halve år skal københavnske The Coffee Collective gerne åbne en ny kaffebar, men det er nemmere sagt end gjort, skriver FødevareWatch.dk.

"Konkurrencen på gode lokationer er hård for tiden. Der er mange forskellige aktører, som har øje på mange af de samme lokaler i København, så det er en hindring for vores vækst," siger Peter Dupont, direktør og medstifter i The Coffee Collective.

Selskabet har en ambition om at åbne en ny kaffebar om året, og netop jagten på de gode placeringer er selskabets største udfordring. Lige pt. kigger The Coffee Collective efter et sted til at åbne sin kaffebar nummer fem.

Trend: Kontaktløs betaling i kundens kop

Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.

Kaffekæde lander bedste resultat nogensinde: "Det er stort for os"

I 2007 gik fire venner sammen med ideen om at skabe deres egen kaffevirksomhed. De skød hver især 125.000 kr. i projektet og pantsatte deres lejligheder, så de samtidig kunne låne 600.000 kr. The Coffee Collective blev til virkelighed, skriver FødevareWatch.dk.

Mangemillionær køber sig ind i kendt kaffekæde

Den kendte kaffekæde Riccos har igen fået en mangemillionær i ejerkredsen. August Lund, tidligere højt placeret Goldman Sachs-finansmand i London og nuværende hovedaktionær i restaurantkæden Cofoco, har således investeret i Riccos og fået en ejerandel på 50 pct., skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne