"Vi skal være med nu, ellers er vi færdige om fem år. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det kommer til at gå så hurtigt." Sådan formulerer adm. direktør i Jespers Torvekøkken, Ronny Saul, udviklingen, der foregår inden for det grønne køkken i fødevarebranchen, skriver FødevareWatch.dk.

Det handler om at agere etisk ansvarligt, men også træffe et økonomisk ansvarligt valg for virksomheden.

Indtil videre er de to aspekter gået op i en højere enhed for Jespers Torvekøkken, hvor man har skubbet på for at styrke den generelle plantebaserede vækst endnu mere.

Inden for det seneste år, er de vegetariske menuer steget markant. I dag udgør vegetarmenuerne 1000 af de i alt 6000 kuverter, som virksomheden dagligt sender ud.

Bæredygtighedsvideo: Sådan blev burgerkæde klimapositiv

På HORESTA Årsdag var seks af hotel- og restauranterhvervets grønne frontløbere udvalgt til at fortælle, hvad de er særligt stolte af at være lykkedes med, hvad angår bæredygtighed. Her kan du se videoen med Max Burgers.

Debat: Danmark skal have en turisme vi kan leve af og med

En "grøn" destination med rent vand og ingen skrald. Sådan bliver Danmark opfattet i vores europæiske nabolande. Det viser en ny analyse, hvor VisitDenmark har spurgt 6741 personer i Tyskland, Sverige, Norge, Holland og Storbritannien om deres holdning til bæredygtig turisme.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne