Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Drop alkoholreklamerne - sådan lyder budskabet til de natklubber og barer, der reklamerer med gode priser på plakater og flyers på ungdomsuddannelserne. Budskabet kommer fra Ole Heinager der er formand for leder ved Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier.
Det er forbudt at reklamere med alkoholreklamer til unge under 18 år, men alligevel ender flere af reklamerne på opslagstavlerne på ungdomsuddannelserne, og det skal stoppes, mener Ole Heinager.
Hos HORESTA kender man godt til reklamerne. Her fortæller erhvervsjuridiskchef Kaare Friis Petersen:
”Det findes, men hvor meget ved vi ikke, og der er altid nogle, der ikke kender reglerne eller tænker ”går den, så går den”, og jeg vil helst tro, det er det første. Jeg har jævnligt folk, der ringer og spørger, hvor grænsen går.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025