Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Drop alkoholreklamerne - sådan lyder budskabet til de natklubber og barer, der reklamerer med gode priser på plakater og flyers på ungdomsuddannelserne. Budskabet kommer fra Ole Heinager der er formand for leder ved Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier.
Det er forbudt at reklamere med alkoholreklamer til unge under 18 år, men alligevel ender flere af reklamerne på opslagstavlerne på ungdomsuddannelserne, og det skal stoppes, mener Ole Heinager.
Hos HORESTA kender man godt til reklamerne. Her fortæller erhvervsjuridiskchef Kaare Friis Petersen:
”Det findes, men hvor meget ved vi ikke, og der er altid nogle, der ikke kender reglerne eller tænker ”går den, så går den”, og jeg vil helst tro, det er det første. Jeg har jævnligt folk, der ringer og spørger, hvor grænsen går.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025