Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Drop alkoholreklamerne - sådan lyder budskabet til de natklubber og barer, der reklamerer med gode priser på plakater og flyers på ungdomsuddannelserne. Budskabet kommer fra Ole Heinager der er formand for leder ved Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier.
Det er forbudt at reklamere med alkoholreklamer til unge under 18 år, men alligevel ender flere af reklamerne på opslagstavlerne på ungdomsuddannelserne, og det skal stoppes, mener Ole Heinager.
Hos HORESTA kender man godt til reklamerne. Her fortæller erhvervsjuridiskchef Kaare Friis Petersen:
”Det findes, men hvor meget ved vi ikke, og der er altid nogle, der ikke kender reglerne eller tænker ”går den, så går den”, og jeg vil helst tro, det er det første. Jeg har jævnligt folk, der ringer og spørger, hvor grænsen går.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025