Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fødevarekoncernen Dagrofa, der de seneste år har kæmpet med milliardunderskud, optrapper nu kampen om det stigende antal kunder, der køber nemme madløsninger i supermarkedet, skriver Børsen. Koncernen, der bl.a. ejer butikskæderne Meny, Min Købmand, Spar og Let-Køb, vil i begyndelsen af næste år forsøge sig med nye testkoncepter.
Koncernen har for nyligt ombygget en Meny-butik i Søborg, hvor kunderne i en testperiode kan bestille frisklavet sushi i butikken, og det koncept vil koncernchefen gerne teste i andre butikker.
"Der står en sushikok i butikken, som laver "live-sushi," og så kan du bestille sushi og enten tage det med hjem i din indkøbskurv eller spise det i butikken," siger Tomas Pietrangeli, der dog ikke vil uddybe, hvor mange butikker, han vil rulle konceptet ud i.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025