Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når flere kinesiske restauranter i New York hver dag fylder samtlige stole, så er det ikke fordi, at de har været omtalt i publikationer, blevet bedømt i Michelin-guiden eller delt på Instagram. Det skriver Eater New York.
De når primært gæsterne via mediet WeChat, som er et kæmpe kinesisk medie. Her deler verificerede kinesiske brugere restaurantanbefalinger og restaurantnyheder samt rabatter i New York. På den måde former de restaurantlandskabet i millionbyen, uden størstedelen af befolkningen kender til platformen.
WeChat har flere end 1 mia. brugere, og antallet af kinesere voksede med 50 pct. i den amerikanske storby fra 2000 til 2015.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025