Byens restauranter er trætte af no-shows. På restauranten Barabba ryger uopdragne gæsters navne på væggen, mens andre restauranter bevidst overbooker eller kræver betaling på forhånd.

”Mange svarer slet ikke, når vi efter en halv times tid ringer og spørger, om de kommer eller ej. Der er også nogle, der lægger på, lige så snart de hører, at det er restauranten, som ringer. Og så er der nogle, der lyver og siger, at det ikke er dem, der har bestilt”, siger restaurantejer Riccardo Marcon og ryster på hovedet.

Restauratøren Henrik Yde har valgt at bekæmpe problemet med en alternativ løsning. Han overbooker med fuldt overlæg sine restauranter hver dag, nøjagtig som flyselskaberne gør. Restauranternes bookingsystem udregner selv, hvor meget der skal overbookes.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Svensk musik-restaurant har indtaget København

Nu er der åbnet en helt særlig svensk restaurant midt i København ved navn Perssons Mat & Musik, skriver MigOgKbh.dk.
Svenskeren bag hedder Peter Persson og er tidligere musical performer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne