Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Byens restauranter er trætte af no-shows. På restauranten Barabba ryger uopdragne gæsters navne på væggen, mens andre restauranter bevidst overbooker eller kræver betaling på forhånd.
”Mange svarer slet ikke, når vi efter en halv times tid ringer og spørger, om de kommer eller ej. Der er også nogle, der lægger på, lige så snart de hører, at det er restauranten, som ringer. Og så er der nogle, der lyver og siger, at det ikke er dem, der har bestilt”, siger restaurantejer Riccardo Marcon og ryster på hovedet.
Restauratøren Henrik Yde har valgt at bekæmpe problemet med en alternativ løsning. Han overbooker med fuldt overlæg sine restauranter hver dag, nøjagtig som flyselskaberne gør. Restauranternes bookingsystem udregner selv, hvor meget der skal overbookes.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025