Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Byens restauranter er trætte af no-shows. På restauranten Barabba ryger uopdragne gæsters navne på væggen, mens andre restauranter bevidst overbooker eller kræver betaling på forhånd.
”Mange svarer slet ikke, når vi efter en halv times tid ringer og spørger, om de kommer eller ej. Der er også nogle, der lægger på, lige så snart de hører, at det er restauranten, som ringer. Og så er der nogle, der lyver og siger, at det ikke er dem, der har bestilt”, siger restaurantejer Riccardo Marcon og ryster på hovedet.
Restauratøren Henrik Yde har valgt at bekæmpe problemet med en alternativ løsning. Han overbooker med fuldt overlæg sine restauranter hver dag, nøjagtig som flyselskaberne gør. Restauranternes bookingsystem udregner selv, hvor meget der skal overbookes.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pincho Nation fortsætter væksten i Danmark
11-12-2025
-
Moderaterne vil fjerne al moms på frugt og grønt
11-12-2025
-
Stabil inflation trods fald i fødevarepriser
11-12-2025
-
Nyt hotel i Kalundborg åbner i 2028
11-12-2025
-
Italiensk madkultur får status som verdensarv
11-12-2025
-
Foodexpo sætter fokus på fremtidens bæredygtige måltider
11-12-2025
-
Populær pop-up-kro trækker tusindvis af gæster
11-12-2025