Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvad er det første søgeresultat en potentiel gæst ser, når de googler et hotels navn? Ofte er svaret et resultat fra en bookingportal (OTA), og det vil UK Bed & Breakfast gøre noget ved, skriver Travolution.com.
David Weston er formand for foreningen, og han ønsker, at konkurrencemyndighederne gør noget ved problemet. Lige nu er der startet en underskriftsindsamling.
“Denne praksis gør det muligt for OTA’erne at sætte sig på alle de øverste søgeresultater. Også selvom det er søgninger med virksomhedens navn, og uden ejeren har givet tilladelse,” udtaler David Weston.
Bed & Breakfast-ejer Frank McCready fik ad vide af Google, at han kunne få topplaceringen igen, hvis han brugte 900£ (næsten 8.000 kr.) om måneden på annoncering.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025