Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
1,6 gange om ugen. Det er antallet af gange, danskerne napper sig en kaffe, sandwich eller spiser ude, skriver Berlingske i avisens leder.
Og bliver vi i København, er antallet af café- og restaurantbesøg endnu højere. For københavnerne trækker i den grad statistikken op, viser tal fra HORESTA. Og mange københavnske gader er da også blevet regulære madgader, hvor cafeer og restauranter rykker ind, når stadigt flere butikker lukker.
Så danskerne er sultne. Og det samme må man sige, at kokke, investorer og kapitalfondene er. For hvor branchen for bare få år siden var præget af små enkeltmandsfirmaer, er café- og restaurantbranchen i lynfart ved at blive professionaliseret i en grad, så få andre kan matche væksten.
Restaurantbranchen er blevet så stor og indbringende. Og de store pengestærke aktører har nu for alvor meldt sig i kampen om de købestærke og sultne danskere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025