Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Moderselskabet bag Burger King agter at skrue voldsomt op for antallet af restauranter rundt om på kloden, skriver Finans.dk.
Det har selskabet Restaurant Brands International Inc. (RBI), som er børsnoteret, onsdag oplyst på en investordag i New York. Emnet var vækstplaner for koncernen, der rummer tre fastfood-koncepter - Burger King, Tim Hortons and Popeyes.
Koncernen med hovedsæde i Toronto, Canada, oplyser, at målet er at vokse fra nu ca. 26.000 restauranter i 100 lande - til flere end 40.000 globalt over de næste 8-10 år. Og dermed vil selskabet være med blandt de største globalt inden for restaurantdrift.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025