Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Moderselskabet bag Burger King agter at skrue voldsomt op for antallet af restauranter rundt om på kloden, skriver Finans.dk.

Det har selskabet Restaurant Brands International Inc. (RBI), som er børsnoteret, onsdag oplyst på en investordag i New York. Emnet var vækstplaner for koncernen, der rummer tre fastfood-koncepter - Burger King, Tim Hortons and Popeyes.

Koncernen med hovedsæde i Toronto, Canada, oplyser, at målet er at vokse fra nu ca. 26.000 restauranter i 100 lande - til flere end 40.000 globalt over de næste 8-10 år. Og dermed vil selskabet være med blandt de største globalt inden for restaurantdrift.

Stjernekok forlader Démodé

Køkkenchef Rasmus Grønbech stopper på Michelin-anerkendte Démodé. Restauranten fortsætter uden ny køkkenchef i første omgang.

Log ind