Den danske kæde Letz Sushi, der er en del af Lars Larsen Group, skruer op for salget af sushi og japanske retter i danske supermarkeder. Selskabet er allerede inde i 500 salgssteder i dagligvarehandlen som supplement til kædens egne 21 restauranter rundt om i landet, skriver Jyllands-Posten.

Netop en udvidelse af aktiviteterne ligger inden for en strategi om at satse på at blive den mest bæredygtige sushikæde i Europa. Det skal bl.a. ske gennem et mål om senest i 2025 kun at servere dansk fisk – og især fra kystnært fiskeri - til produktionen af sushi.

”Vi har indtil videre valgt at holde fast i priserne og absorbere omkostningerne selv. Men vi håber på, at vi med en differentiering i markedet kan hente udgiften hjem gennem øget omsætning. Vi er også derfor gået ind i detailsektoren som en aktivitet for at kunne købe større ind og nedbringe omkostninger,” siger Letz Sushis direktør Anders Barsøe.

Hotelkæde gør alle møder CO2-neutrale

Radisson Hotel Group er den eneste hotelkoncern, der automatisk og uden omkostning for gæsten kompenserer for CO2-aftrykket til hvert eneste møde og arrangement, som finder sted på kædens mere end 1.100 hoteller over hele verden. Det skriver virksomheden på sin hjemmeside.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne