Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske kæde Letz Sushi, der er en del af Lars Larsen Group, skruer op for salget af sushi og japanske retter i danske supermarkeder. Selskabet er allerede inde i 500 salgssteder i dagligvarehandlen som supplement til kædens egne 21 restauranter rundt om i landet, skriver Jyllands-Posten.
Netop en udvidelse af aktiviteterne ligger inden for en strategi om at satse på at blive den mest bæredygtige sushikæde i Europa. Det skal bl.a. ske gennem et mål om senest i 2025 kun at servere dansk fisk – og især fra kystnært fiskeri - til produktionen af sushi.
”Vi har indtil videre valgt at holde fast i priserne og absorbere omkostningerne selv. Men vi håber på, at vi med en differentiering i markedet kan hente udgiften hjem gennem øget omsætning. Vi er også derfor gået ind i detailsektoren som en aktivitet for at kunne købe større ind og nedbringe omkostninger,” siger Letz Sushis direktør Anders Barsøe.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024