Den danske kæde Letz Sushi, der er en del af Lars Larsen Group, skruer op for salget af sushi og japanske retter i danske supermarkeder. Selskabet er allerede inde i 500 salgssteder i dagligvarehandlen som supplement til kædens egne 21 restauranter rundt om i landet, skriver Jyllands-Posten.

Netop en udvidelse af aktiviteterne ligger inden for en strategi om at satse på at blive den mest bæredygtige sushikæde i Europa. Det skal bl.a. ske gennem et mål om senest i 2025 kun at servere dansk fisk – og især fra kystnært fiskeri - til produktionen af sushi.

”Vi har indtil videre valgt at holde fast i priserne og absorbere omkostningerne selv. Men vi håber på, at vi med en differentiering i markedet kan hente udgiften hjem gennem øget omsætning. Vi er også derfor gået ind i detailsektoren som en aktivitet for at kunne købe større ind og nedbringe omkostninger,” siger Letz Sushis direktør Anders Barsøe.

Ny erhvervsuddannelse inden for service og oplevelser

McDonald’s, Letz Sushi, Flammen og Sunset Boulevard er sammen om ny erhvervsuddannelse, der skal medvirke til at løfte serviceniveauet, samtidig med at det giver de unge gode muligheder for at videreuddanne sig.

Nyt projekt har brug for din hjælp: Vær med til at løse madspildsproblemet

Lad os blive endnu bedre til at udnytte råvarerne til fordel for miljøet og virksomhedernes økonomi. Sådan lyder ambitionen i et nyt projekt, som HORESTA, Hotel- og Restaurantskolen, DTU fødevareinstituttet, Stop Spild af Mad og PlanMiljø står bag. Her er målet at finde og sprede metoder til at optimere råvareudnyttelse og reducere madspild i selvstændige restauranter og hotelrestauranter.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne