Der er ikke så meget mikro over mikrobryggeriet Mikkeller, som er i gang med at opbygge sit helt eget ølimperium med barer, festivaler og restauranter, der spreder sig over efterhånden mange landegrænser, skriver FødevareWatch.dk.

Alene sidste år åbnede Mikkeller 14 nye steder, bl.a. i Københavns Lufthavn, San Diego og London. Nu breder koncernen sig samlet over 50 forskellige placeringer.

"Vi er stolte af åbningerne, men det tempo, vi har haft i udvidelsen, har også betydet, at bundlinjen ikke helt er der endnu. Men det er som forventet, fordi det koster at åbne nye ting, så vi kan komme endnu længere ud med vores øl," siger Jacob Gram Alsing, driftsdirektør i Mikkeller.

Læs hele historien her.

Nu kan medarbejderne komme på ølsommelier-uddannelse

Øl er ikke længere bare øl, men der findes et stort udvalg af specialøl, som hver især har deres udtryk og smag. Det kan være en udfordring for personalet, som skal sælge og anbefale øl til kunderne. Derfor er der også et stigende behov for, at personalet har et kvalificeret kendskab til øl. På samme måde som en vinsommelier har stor viden om vin.

Bliv professionel øl-manager

Med kellneruddannelsen i ryggen får deltagerne et gennemgribende kendskab til ølbredden på verdensplan, så de fremover let kan sammensætte barens/restaurantens tap list eller ølkort.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne