Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En række af de største sommerlande og udendørsforlystelser har øget omsætningen markant i de seneste fem år. I samme periode er indtjeningen løftet til nye højder.

Det fremragende sommervejr i 2018 er en del af forklaringen på væksten. Men også uden effekten af sommervarmen klarer forlystelserne sig bedre. Det skyldes bl.a., at flere af attraktionerne har arbejdet målrettet på at blive mindre afhængige af vejret og udnytte ydersæsonerne bedre.

Tivoli har siden 2013 øget omsætningen med 30 pct., og forlystelsesparken midt i København er blevet en milliardforretning. Det er resultatet af en bevidst strategi.

”Vores mål er at blive en helårsvirksomhed, som er mindre afhængig af vejret. Det er den strategi, vi arbejder efter, og det har givet resultat,” siger Dorthe Barsøe, underdirektør for brand og kommunikation i Tivoli.

Nimb Hotel anerkendes med flere priser

Det københavnske hotel Nimb har modtaget både international gæstepris, Michelin-nøgle og en national titel som Danmarks bedste boutiquehotel. Direktør Maria Oldenbjerg glæder sig over opmærksomheden.

Tivoli fejrer 20 år med Halloween

Forlystelseshaven markerer jubilæum med gys, græskar og nye forestillinger. Halloween-sæsonen er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.

Log ind