Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Jan Olsen har stillingen administrerende direktør for Visit Denmark med ansvar for marketing i udlandet. Rejsemediet StandBy har sat ham stævne med syv skarpe spørgsmål.

Her fortæller han blandt andet om sit syn på København:

”København er en fantastisk by, der har udviklet sig utroligt meget de senere år, så udnævnelsen er særdeles velfortjent, men det er heldigvis ikke kun København, der har udviklet sig meget. Det gælder også byer som Aalborg, Aarhus og Odense, hvor blandt andet bymidter og havneområder er blevet gjort til dejlige oaser for både de lokale og turisterne.”

Læs hele interviewet her.

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind