Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan lander man som ’influent’ på sociale medier sin første reklame for et hotel eller en restaurant, når man ikke har nogen reference? Flere af de såkaldte influenter på Instagram lader som om, at de reklamere for prestigefyldte virksomheder for at opbygge referencer. Det gør de for at kunne fremvise potentielle kunder, hvad de tidligere har lavet, skriver TheAtlantic.
Her lægger de potentielle influenter særlig vægt på at udvise, at de har en relation til virksomheden, som giver deres følgere indtryk af, at opholdet, kaffen eller måltidet er en del af en reklame. Det gøres uden virksomhedens accept og deres holdning til, om der er et godt markedsførings-match.
I USA har Federal Trade Commission fremlagt regler for mærkning af betalt indhold, som influenterne dog i stor stil ser bort fra, lyder det i artiklen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finansloven for 2026 er indgået: Smal aftale mellem Regeringen og Konservative
23-10-2025
-
HORESTA præsenterer KV25-katalog om turisme
23-10-2025
-
Direktørskifte i nødlidende Jensens Foods
23-10-2025
-
Hotelbranchen strutter af optimisme på nordisk konference
23-10-2025
-
Scandic udvider i Aarhus med flere værelser og nyt udtryk
23-10-2025
-
Cabinn-stifter udvider i Fredensborg med opkøb af naboejendom
23-10-2025
-
Tilsynssag mod Stay starter debat om ulige konkurrence
23-10-2025
-
Fredet hotel i Ebeltoft kan blive ny filmefterskole
23-10-2025