Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan lander man som ’influent’ på sociale medier sin første reklame for et hotel eller en restaurant, når man ikke har nogen reference? Flere af de såkaldte influenter på Instagram lader som om, at de reklamere for prestigefyldte virksomheder for at opbygge referencer. Det gør de for at kunne fremvise potentielle kunder, hvad de tidligere har lavet, skriver TheAtlantic.
Her lægger de potentielle influenter særlig vægt på at udvise, at de har en relation til virksomheden, som giver deres følgere indtryk af, at opholdet, kaffen eller måltidet er en del af en reklame. Det gøres uden virksomhedens accept og deres holdning til, om der er et godt markedsførings-match.
I USA har Federal Trade Commission fremlagt regler for mærkning af betalt indhold, som influenterne dog i stor stil ser bort fra, lyder det i artiklen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025