Det var onsdag en historie i landsækkende medier, at VisitAarhus har valgt at byde overnatningsplatformen Airbnb indenfor og dermed sidestille private udlejere med hoteller.

Det blev samtidig beskrevet som ”første gang, at en dansk turistorganisation og den førende platform for privat udlejning går sammen i et partnerskab”, men det passer ikke, oplyser Rasmus Jerver, direktør i Visit-Aalborg, der allerede i 2016 havde et partnerskab med Airbnb, der - så vidt direktøren kan se - ikke adskiller sig fra det i Aarhus.

”Airbnb var partnere i VisitAalborg i 2016, hvor de ligesom de øvrige partnere betalte for partnerskab og fik reklame”.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Verdens turistvækst faldt i 2019

4 procents vækst i verdensturismen er den laveste vækst siden 2016. Det skyldes en nedkølet verdensøkonomi, geopolitiske spændinger og usikkerhed om Storbritanniens udtræden af EU, står der i den rapport fra UNWTO, der blev offentliggjort mandag. UNWTO fremhæver også konkursen hos rejsegiganten Thomas Cook, skriver Travelnews.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne