Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nationalpark Mols Bjerge er et hotspot for outdoor-oplevelser i det østjyske. Området råder over nogle stærke og dedikerede turismeaktører og organisationer – på tværs af fødevarer, overnatning og oplevelser. Projektet 'Et outdoor-center i dansk perspektiv' ville derfor samle alle outdoor-aktørerne et sted, hvor de kunne synliggøre deres tilbud samlet over for de mange gæster i området.

Nationalpark Mols Bjerge og Dansk Kyst- og Naturturismen har i samarbejde sat skibet i søen til projektet. Region Midtjylland og Syddjurs Kommune er gået ind i projektet med økonomisk støtte og som medlemmer af en styregruppe, hvor også Destination Djursland, Naturstyrelsen, Nationalpark Mols Bjerge og Dansk Kyst- og Naturturisme deltager. Projektet er gennemført i samarbejde med konsulentbureauet ORANGE Elevator.

I første omgang er der udviklet et forretningskoncept og en femårig plan samt den online salgsplatform nationalparkoutdoor.dk. Platformen blev testet i løbet af sommeren 2018 med stor succes, og allerede nu har nationalparken fået mulighed for at arbejde videre med den.

Bornholm lancerer chatagent for turister

En ny digital chatagent skal gøre det lettere for både danske og udenlandske gæster at finde ferieinformationer og få svar døgnet rundt på flere sprog.

Log ind