Flyselskabet Air New Zealand serverer hvert år over otte millioner kopper kaffe ombord på deres fly, og selvom de bruger genbrugelige, plantebaserede kopper, så bliver de otte millioner kopper alligevel til en del affald om året, skriver EB.dk.

Derfor har Air New Zealand nu introduceret en helt ny kop, som i stedet for at ende i skraldespanden, skal ende nede i maven på passagererne.

I forsøget på at reducere skralden ombord serverer de kaffen i en spiselig småkage-kop med vaniljesmag.

”Vi har afprøvet koppen, og vores kunder er vilde med det. Vi har også brugt koppen som dessertskål”, siger Niki Chave, chef for kundeoplevelser hos Air New Zealand, i en pressemeddelelse.

Den spiselige kop er lavet i samarbejde med virksomheden Twiice, som også arbejder på at lave andet spiseligt service

Har du fået læst?

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Slut med gratis bæreposer

Snart er det slut med de tynde plastikposer til pizzaæskerne, og når du vil have en bærepose i butikkerne, så kommer det til at koste mindst fire kroner.

Hoteldirektør: Sådan gør vi bæredygtighed rent lavpraktisk

Vi skal og bør stå sammen om at nedbringe ressourceforbruget. Det er både etisk og miljømæssigt korrekt, og som et non-profit og bæredygtigt hotel vil vi gerne tage vores del af ansvaret. Sådan skriver Bo Kikkenborg, hoteldirektør, KOMPAS Hotel Aalborg. Derfor har hotellet valgt at blive et Green Key-certificeret hotel.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne