Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Under halvdelen af landets førende turistattraktioner benytter dynamisk prissætning, som ellers kan forbedre profitabiliteten markant. Sådan skriver Nicolai Broby Eckert, partner, Simon-Kucher & Partners, i Børsen.
”Hvis attraktioner og forlystelsesparkerne i Danmark havde benyttet dynamisk prissætning, kunne de have hentet en større omsætning fra turisterne - og øget deres indtjening. De kunne formentlig også have udnyttet deres kapacitet bedre”, skriver han.
Han mener, at kunderne har vænnet sig til, at priser og vilkår ikke er ens for alle. Sådan er det også mange steder i udlandet, hvor man jo bl.a. kan spare både tid og penge ved at gå på nettet og købe billetterne hjemmefra.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt pubkoncept skal udvide Hooked-familiens rækkevidde
09-12-2025
-
Nyt navn skal styrke Meiningers brand i København
09-12-2025
-
Overskud halveret hos Hotel Svanen trods stærkt efterår
09-12-2025
-
Fastfoodchef: Smag slår klima i danskernes hverdagsvalg
09-12-2025
-
Hotel, rådhus og boliger: Eksperter advarer mod plan
09-12-2025
-
Herning og Sønderborg driver ny overnatningsvækst
09-12-2025