Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Til DM i SKILLS 2019 holder dommerne øje med receptionisterne døgnet rundt. For virkeligheden er at man skal være smilende og serviceminded døgnet rundt som receptionist, skriver TV2 Lorry.

Wiilliam Brogaard Pedersen fra København og hans klassekammerat, Sofia Swing, spiller rollespil. William er ved at uddanne sig som receptionist. Og han stiller op i DM i SKILLS 2019 - han vil være Danmarks bedste.

Hotelbranchen boomer i de her år og der er mangel på faglærte receptionister. Og receptionist-faget passer William perfekt:

”Det er jo helt sikkert det menneskelige aspekt i det. At kunne tale med en masse mennesker og komme ned på øjenhøjde med dem og finde ud af helt basalt: Hvad er deres behov?”, siger han.

Se hele indslaget med William her.

Kickstart foråret: Tag efteruddannelse allerede til januar

Fra januar og henover foråret 2026 udbydes en række målrettede kurser med efteruddannelse for hele branchen. Under navnet ’Ja tak efteruddannelse’ samles en vifte af muligheder for at styrke faglighed, arbejdsglæde og motivation i din virksomhed.

People & Culture Manager forløb 2026 - Vest

<b>People & Culture Manager forløb 2026 </b>
Forløb for Vest, 3. februar, 5 maj og 25 august
Uddannelsen er bygget op omkring fire moduler – et i hvert kvartal, alle dage fra kl. 9:00 – 13:00. 

Log ind