Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Superbrugsens chef, kædedirektør Jesper K. Andersen, er for tiden travlt optaget af, hvordan man i den 230 butikker store supermarkedskæde møder fremtidens forbrugere.
Jesper K. Andersen er overbevist om, at convenience og markedet for færdiglavede måltider også i fremtiden kommer til at stjæle en stor del af opmærksomheden.
"Jeg tror, vores opgave i fremtiden bliver at give den nye generation af forbrugere en oplevelse af, at de som i dag laver deres egne gode måltider derhjemme, men at de kan gøre det på fem-ti minutter," siger Jesper K. Andersen og tilføjer, at der er mange aspekter af det at sælge færdiglavede måltider i detailhandlen:
"Vi skal på en eller anden måde være byens restaurant. Vi skal kunne klare mad ud af huset og være alternativet til, at man henter pizzaen hos pizzamanden i en travl hverdag. Den handel skal vi vinde i Superbrugsen, for vi kan klare det nemme og gode måltid, og vi kan gøre det billigere og sundere for vores kunder. Så i min optik er der ingen tvivl om, at vi i fremtiden kommer til at opleve, at der står kokke blandt vores slagtere og delikatessefolk," siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025