Martin Bjergegaard lægger ikke skjul på, at han har store tanker og forhåbninger til det strategiskifte, han er ved at gennemføre i cateringselskabet Frokost.dk. Et selskab, som han selv var med til at stifte i 2005 sammen med bl.a. Claus Meyer, og som siden er vokset støt, så det i 2017 mønstrede en omsætning på 166,2 mio. kr. og et årsresultat på 10,4 mio. kr.

I slutningen af maj afløste han Peter Dam Frederiksen som direktør i selskabet. En post, som Peter Dam Frederiksen bestred i fem år. Som direktør vil Martin Bjergegaard transformere selskabet fra at være en platforms- og driftsorienteret virksomhed til at være en "kulturpåvirker" i branchen.

Det handler med Martin Bjergegaards egne ord om at gøre det rigtige, som for ham er at omlægge til en mere miljøvenlig produktion, hvilket betyder mindre kød og flere grøntsager.

"Jeg vil ikke være den, der kommer løbende frem med ultimatummer og bål og brand. Jeg vil være en, der skaber gode relationer og italesætter noget nyt og så lægger mærke til, hvor der er mennesker derude, som faktisk går og længes efter nogle legekammerater på den her agenda. Og det oplever jeg heldigvis, at der er," fortæller han og henviser til et køkken, der for nogle uger siden kontaktede ham og luftede tanker om at omlægge til at være 100 pct. plantebaserede og økologiske.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Jespers Torvekøkken oplever stor stigning i efterspørgslen på vegetarmad

"Vi skal være med nu, ellers er vi færdige om fem år. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det kommer til at gå så hurtigt." Sådan formulerer adm. direktør i Jespers Torvekøkken, Ronny Saul, udviklingen, der foregår inden for det grønne køkken i fødevarebranchen, skriver FødevareWatch.dk.

Trend: Giganter og nye spillere kæmper om at tilfredsstille forbrugernes fremtidige behov

Den amerikanske virksomhed New Wave Foods er en af de nye spillere inden for alternativ madproduktion. Der har i den seneste tid været en stigende efterspørgsel på plantebaserede retter, der kan imødekomme en bæredygtig og vegansk livsstil. Vi har alle hørt om kødfrit kød og kylling, men nu har New Wave Foods fremstillet et miljøvenligt alternativ til rejer - veganske rejer produceret på tang og planter.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne