Der har fra første dag været en økologisk grøn burger på menuen hos Gasoline Grill, og den har altid været med sæsonens grønt som alternativ til kødet. Det har for Klaus Wittrup længe været et mål, også at kunne tilbyde et plantebaseret alternativ til bøffen. Et helt rent alternativ på samme niveau som kødet, og med sundhed og velsmag i fokus. Et produkt det taler ind i den grønne dagsorden og som tilbyder et værdigt fravalg af bøffen.

“Jeg har længe gerne villet kunne tilbyde et lækkert plantebaseret alternativ til bøffen i vores burgere, men jeg har ikke kunnet finde et produkt, som levede op til de produktions- og kvalitetskrav jeg har til et sådant alternativ. For det første skal det være et økologisk ”clean label” produkt, der ikke er tilsat noget skidt, for det andet skal det sætte et lavere klimaaftryk end kødet og sidst, men vigtigst af alt, så skal det være saftig velsmag, dyb umami og tilbyde et lige så godt bid, som når jeg bider i en bøf. Hos MATR har jeg nu fundet det jeg søgte, jeg er vildt imponeret over deres produkt og glæder mig til at præsentere det for vores gæster,” udtaler Klaus Wittrup, Gasoline Grill.

Hos MATR Foods arbejder man med frasorteret grønt, korn og bælgfrugter og giver det nyt liv igennem svampefermentering. Med rod i videnskaben skabes der plantemad på naturens egne råvarer og processer med hjælp fra svampekulturer, der giver struktur, et godt bid, dyb umami og samtidig booster indholdet af protein i den plantebaserede mad, så den bliver rig på naturlig næring. Produkterne er baseret på lokale ingredienser, hvoraf 40% er ”upcycled” grønt, der er blevet sorteret fra – og produktet er helt uden tilsætningsstoffer.

Svensk burgerkæde slår dørene op i Ringsted

Siden 2013 har Max Burgers åbnet fem burgerrestauranter primært i og omkring København. Og nu kommer endnu en på listen, denne gang i Ringsted. Restauranten har 80 siddepladser indenfor og det samme udenfor, ligesom der er drive in, skriver FødevareWatch.dk.

Sjællandsk burgerkæde får nyt ansigt i ejerkredsen – nu skal strategien skærpes

Det seneste år har stået i investeringernes tegn i burgerkæden Bøff Burgerbar, der for halvandet år siden skiftede både navn og ejer oven på konkursen af Rumbles, som kæden dengang hed. Dermed er det heller ikke millioner på bundlinjen, der kommer til at karakterisere det regnskab, som burgerkæden inden længe kan præsentere, fortæller ejer og adm. direktør Søren Larsen til FødevareWatch - uden dog at løfte sløret for de eksakte nøgletal.

Log ind