Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
EU Kommisionen har netop offentliggjort listen over de europæiske turistdestinationer, der klarer sig bedst i forhold til smart tourism, på tværs af en række parametre, og her er København udnævnt som bedste turistdestination inden for digitalisering.
Det er Wonderful Copenhagen, der – i samarbejde med Københavns Kommunes Kultur og Fritidsforvaltning, har indstillet København til prisen.
”Vi er meget stolte af at blive fremhævet som bedste ’smarte’ turismedestination inden for digitalisering, både på vores egne og ikke mindst på byens vegne. Smart tourism og digitalisering er et område, vi har satset på og arbejder målrettet med. Det er afgørende for turistdestinationer i forhold til fremtidens udfordringer, at vi udnytter de muligheder, digitaliseringen bringer. Det er derfor en anerkendelse, vi sætter rigtig stor pris på,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.
I indstillingen er bl.a. fremhævet Wonderful Copenhagens arbejde med influencers, udviklingsprojektet inden for kulturturisme, tourism+culture lab, og Wonderful Copenhagens egen app til at lave personlige salgsindsatser med digital opfølgning over for internationale rejseudbydere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025