At forankre ord som bæredygtighed, natur, nærvær, medmenneskelighed og gastronomi på seks forskellige hoteller i hele landet er ikke en enkel opgave. Sinatur Hotel & Konference har taget udfordringen op og vil sende alle ansatte på kursus med udgangspunkt i deres nye strategi – for gæsterne skal kunne mærke hotellernes værdier hele vejen rundt. Det skriver Kystognaturturisme.dk.

”Med den nye strategi var målet at blive endnu skarpere på vores grundlæggende værdier: natur, nærvær og gastronomi. Vi ville være endnu bedre til at synliggøre og efterleve dem,” siger Christina Nielsen, HR- og Administrationschef ved Sinatur Hotel & Konference, og tilføjer:

”I forhold til vores medarbejdere handler det blandt andet om historiefortælling. Og hvis medarbejderne skal kunne fortælle historierne om for eksempel lokale råvarer eller cirkulær økonomi, skal de også være trygge i dem og have taget ejerskab for dem.”

Med udgangspunkt i strategien vil medarbejderne komme på kursus i blandt andet storytelling, værtskab, gastronomi og cirkulær økonomi. Kursusforløbene gennemføres som en del af Danske Turismekompetencer og i samarbejde med HANSENBERG, Erhvervsakademi Lillebælt og PrimusMotor. Forløbene strækker sig over resten af 2018 og det meste af 2019.

Trend: Spiselige vandkugler og bæredygtig emballage

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om udviklingen, hvad angår emballage og bæredygtighed.

Nye medlemmer strømmer til grøn turismecertificering

Ansvarlighed vægter tungere og tungere, når erhvervs- og ferieturisterne skal vælge både destination, overnatnings- og konferencested. Turismens miljømærke, Green Key, viser vej til de mest bæredygtige i erhvervet og for nyligt er en række nye medlemmer kommet til ordningen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne