At forankre ord som bæredygtighed, natur, nærvær, medmenneskelighed og gastronomi på seks forskellige hoteller i hele landet er ikke en enkel opgave. Sinatur Hotel & Konference har taget udfordringen op og vil sende alle ansatte på kursus med udgangspunkt i deres nye strategi – for gæsterne skal kunne mærke hotellernes værdier hele vejen rundt. Det skriver Kystognaturturisme.dk.

”Med den nye strategi var målet at blive endnu skarpere på vores grundlæggende værdier: natur, nærvær og gastronomi. Vi ville være endnu bedre til at synliggøre og efterleve dem,” siger Christina Nielsen, HR- og Administrationschef ved Sinatur Hotel & Konference, og tilføjer:

”I forhold til vores medarbejdere handler det blandt andet om historiefortælling. Og hvis medarbejderne skal kunne fortælle historierne om for eksempel lokale råvarer eller cirkulær økonomi, skal de også være trygge i dem og have taget ejerskab for dem.”

Med udgangspunkt i strategien vil medarbejderne komme på kursus i blandt andet storytelling, værtskab, gastronomi og cirkulær økonomi. Kursusforløbene gennemføres som en del af Danske Turismekompetencer og i samarbejde med HANSENBERG, Erhvervsakademi Lillebælt og PrimusMotor. Forløbene strækker sig over resten af 2018 og det meste af 2019.

VisitHerning: ”Kan turisme, vækst og bæredygtighed gå hånd i hånd?”

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har netop igangsat processen med at udarbejde en ny turismepolitisk strategi med fokus på, at den fortsatte vækst i turismen skal ske på en bæredygtig måde, skriver Herning Folkeblad. Strategien forventes at kunne offentliggøres primo 2021. Ambitionen er, at Danmark skal være en af verdens mest bæredygtige turistdestinationer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne