Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Business Region Aarhus vil de kommende tre år satse målrettet på norske og tyske turister, efter at en kampagne på det norske marked har vist gode resultater.
For mens antallet af norske overnatninger i Danmark faldt en anelse fra første halvår i 2017 til samme periode i år, var der derimod 5 pct. flere nordmænd, som overnattede i en østjysk seng.
Det har nu fået de 12 kommuner i Business Region Aarhus til at udvide markedsføringen til også at omfatte Tyskland. Målet er, at antallet af årlige norske og tyske overnatninger skal være steget 10 pct. ved udgangen af 2021, fortæller Silkeborgs borgmester, Steen Vindum (V), medlem af Business Region Aarhus' politiske styregruppe.
”Vi vil nu udnytte de positive erfaringer til at tiltrække endnu flere turister. Derfor forlænges indsatsen i tre år på det norske marked, ligesom vi også udruller den fælles markedsføring på det tyske marked, som allerede er i markant vækst. Væksten skyldes bl.a., at der fra den danske stats side har været afsat ekstra midler til at markedsføre Danmark i Tyskland, ligesom den tyske økonomi er stærkere. Den bølge skal vi rulle med på og profitere af i Østjylland,” siger Steen Vindum.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025