Fastfoodkæden McDonald's vil gøre comeback i en række danske byer og indtage nye byer i en offensiv, der over de næste fem år skal øge antallet af restauranter fra 89 til omkring 110.

Dermed får McDonald's en udbredelse herhjemme på samme niveau som i slutningen af 1990'erne, da kæden lukkede en række restauranter.

”Vi har i et antal år ikke ekspanderet på det danske marked, men koncentreret os om de restauranter, vi havde, herunder at få dem konverteret til vores nye koncept, Made for You-platformen. Men når vi kigger på landet som helhed er der et potentiale for at lægge i første omgang op til 20 nye restauranter inden for en periode på fem år,” siger Ulrik Olsen, ejendomschef hos McDonald's i Danmark, til Ejendomswatch.

De præcise byer og beliggenheder for de nye McDonald's-restauranter vil han ikke ud med. Men de bliver spredt over hele landet.

Har du fået læst?

Restaurantbeskæftigelsen runder 100.000

Da beskæftigelsen var på sit højeste før krisen var knap 70.000 personer beskæftiget i restaurantbranchen. I dag er tallet vokset til 100.000. Det svarer til en vækst på næsten 45 pct., viser de nyeste tal fra Danmarks Statistik. I samme periode er den generelle danske beskæftigelse steget med blot 0,7 pct.

Markedet for take away-mad boomer

TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne