Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fastfoodkæden McDonald's vil gøre comeback i en række danske byer og indtage nye byer i en offensiv, der over de næste fem år skal øge antallet af restauranter fra 89 til omkring 110.
Dermed får McDonald's en udbredelse herhjemme på samme niveau som i slutningen af 1990'erne, da kæden lukkede en række restauranter.
”Vi har i et antal år ikke ekspanderet på det danske marked, men koncentreret os om de restauranter, vi havde, herunder at få dem konverteret til vores nye koncept, Made for You-platformen. Men når vi kigger på landet som helhed er der et potentiale for at lægge i første omgang op til 20 nye restauranter inden for en periode på fem år,” siger Ulrik Olsen, ejendomschef hos McDonald's i Danmark, til Ejendomswatch.
De præcise byer og beliggenheder for de nye McDonald's-restauranter vil han ikke ud med. Men de bliver spredt over hele landet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025