Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Fastfoodkæden McDonald's vil gøre comeback i en række danske byer og indtage nye byer i en offensiv, der over de næste fem år skal øge antallet af restauranter fra 89 til omkring 110.

Dermed får McDonald's en udbredelse herhjemme på samme niveau som i slutningen af 1990'erne, da kæden lukkede en række restauranter.

”Vi har i et antal år ikke ekspanderet på det danske marked, men koncentreret os om de restauranter, vi havde, herunder at få dem konverteret til vores nye koncept, Made for You-platformen. Men når vi kigger på landet som helhed er der et potentiale for at lægge i første omgang op til 20 nye restauranter inden for en periode på fem år,” siger Ulrik Olsen, ejendomschef hos McDonald's i Danmark, til Ejendomswatch.

De præcise byer og beliggenheder for de nye McDonald's-restauranter vil han ikke ud med. Men de bliver spredt over hele landet.

Flammen henter svensk landechef til ekspansion

Kædens svenske væksteventyr er rykket tættere på virkelighed, efter at ny profil er hentet ind til at stå i spidsen for ekspansionen. Flammen oplever samtidig rekordresultater og vil også åbne flere restauranter i Danmark.

Log ind