Den danske virksomhed DigitalGuest har udviklet et miljømærke, som gør det muligt for hotellerne at vise deres fokus på et mindre papirforbrug. DigitalGuest arbejder med at digitalisere hotelbranchen. Nærmere bestemt erstatter virksomheden den gamle hotelværelsesmappe og andre turistmagasiner med en digital gæstebog. I sidste ende er visionen at sænke papirforbruget i hotelbranchen.

At være miljøvenlig som virksomhed er en ting. Noget andet er at vise det til dine kunder. For at hotellerne kan vise deres gæster at de bruger mindre papir, har DigitalGuest udviklet et nyt miljømærke som hotellerne kan sætte på deres website. Dermed styrker hotellet deres grønne profil, og kan gøre deres besøgende opmærksomme på, at de har fokus på et mindre papirforbrug på hotellet.

Miljømærket tildeles de hoteller som erstatter den fysiske hotel værelsesmappe med en digital gæstebog, og det har fået navnet "Less Paper Certificate".

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Kunstig Intelligens indtager hotelbranchen

Kunstige intelligenser som f.eks. Google Assistent, Cortana, Siri findes allerede i vores telefoner, og i både USA og i Østen bliver de digitale assistenter brugt flittigt.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne