Når Moxy Hotel byder gæsterne indenfor til marts næste år, vil facaden ligne den, man finder på mange nye bygninger i København med en rustbrun glat overflade. Ikke desto mindre er det nye overnatningssted bygget i træ. Kun soklen kommer til at bestå af beton, mens de fem etager bliver sat sammen af træmoduler.

”Det er lidt som et Lego-sæt eller et Ikeamøbel. Det skal lige skrues sammen, og så det klar til brug. Du kan se det, mens det er under opførelse, men når det er færdigt, vil du ikke bemærke, at det er bygget i træ - det vil ligne et hvilket som helst dansk betonhus,” siger Peter Haaber, CEO i organisationen Zleep Hotels, som kommer til at drive hotellet.

Det hollandske Vastint Hospitality, et ejendomsselskab ejet af Ikea, som er bygherre på projektet. Vastint Hospitality står allerede bag en række Moxy-hoteller i Europa og har bygget en fabrik i Norditalien, hvor de fremstiller modulerne i træ. Til at hjælpe har de hyret Marriott-kæden.

”Men bortset fra det har det ingen relation til Ikea. Der er ingen Ikeamøbler - eller hvis der er, er det i hvert fald tilfældigt,” siger Peter Haaber.

Har du fået læst?

Hotelkæde ansætter ny Sales Manager

Zleep Hotels afslutter året med endnu en udvidelse i hotelkædens salgsafdeling. To nye hotelåbninger står for døren i det nye år, herunder hotelkædens hidtil største hotel med 211 værelser, og derfor skal der naturligvis flere salgsstærke hænder til. Ny mand på holdet er René Lyster.

Dansk hotelkæde udvider: Åbner hotel i Spanien

Zleep Hotels er nu klar til at gøre debut i det sydlige Europa. Kædens tyske medejer, Deutsche Hospitality, har netop offentliggjort, at de åbner det første Zleep hotel på spansk jord, og dermed indtager Zleep Hotels for alvor det internationale hotelmarked. Hotellet bliver et lufthavnshotel med adresse i Madrid. Zleep Hotel Madrid Airport åbner i 2021.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne