Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I august indledte Just Eat et samarbejde med 20 bagerier i København. Fra august til udgangen af september var væksten på 40 pct., og den ser ud til at fortsætte.
Det fortæller Just Eats adm. direktør siden 2015, Carsten Boldt, til FødevareWatch. Carsten Boldt fortæller, at fremgangen rummer mere end blot de direkte bestillinger tilknyttet bagerierne.
Det giver ham troen på, at morgenmadslevering rummer et stort potentiale for selskabet.
"Det vil ikke overraske mig, at det kunne gå hen og blive 10 pct. af forretningen, men jeg tror ikke, at det bliver større end det. Den gennemsnitlige bestilling er selvfølgelig lavere om morgenen. Den vokser sig lidt større til frokost og er meget større omkring aftensmåltidet. Men et potentiale på 10 pct. i en stor forretning er også absolut et tal," siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025