Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den europæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, er ekstremt bekymret for udviklingen, efter at Google for nylig offentliggjorde sin politik for brandrettigheder på søgetjenesten.
Google har meddelt, at mellemhandlere som for eksempel onlinebookingportalerne har ret til at bruge navnene på de brands, de formidler salg for, i deres Google Ads.
Dermed kan europæiske virksomheder fuldstændig miste kontrollen over deres brands.
HOTREC beder nu Europaparlamentet og EU-kommissionen at rette fuldt fokus imod den kommende regulering af reglerne for beskyttelse af europæiske virksomheders rettigheder til eget varemærke.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025