Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den europæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, er ekstremt bekymret for udviklingen, efter at Google for nylig offentliggjorde sin politik for brandrettigheder på søgetjenesten.

Google har meddelt, at mellemhandlere som for eksempel onlinebookingportalerne har ret til at bruge navnene på de brands, de formidler salg for, i deres Google Ads.

Dermed kan europæiske virksomheder fuldstændig miste kontrollen over deres brands.

HOTREC beder nu Europaparlamentet og EU-kommissionen at rette fuldt fokus imod den kommende regulering af reglerne for beskyttelse af europæiske virksomheders rettigheder til eget varemærke.

Europæisk topbesøg: HORESTA som bindeled til Bruxelles

HORESTA har været vært for et besøg fra HOTREC, den europæiske organisation for hoteller og restauranter. Besøget understregede, hvor tæt den danske branche er forbundet med EU-lovgivning, og hvordan internationale samarbejder kan flytte dagsordener, der rækker langt ud over Danmarks grænser.

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Log ind