I foråret 2017 lancerede McDonalds for første gang to måltidssalater, der var udviklet i samarbejde med Madkulturen. Nu har samarbejdet atter båret frugt, og McDonalds er klar med en "to’er,” som igen sætter skub i de sundere alternativer på menuen.

Hos Madkulturen giver samarbejdet rigtig god mening, da det er en måde at nå ud til mange danskere på.

”Vi er sat i verden for at skabe bedre mad til alle og dermed løfte på alle fronter. Dette er et godt eksempel på et samarbejde, der har ført til et sundere alternativ for de mange danskere", siger Judith Kyst, direktør i Madkulturen.

Fastfoodbranchen raser over afgiftstredobling

Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.

Ford laver McDonald's-affald om til bildele

Ford vil bruge affald fra kafferistning fra McDonald’s og skabe dele, som kan bruges i selve bilen. Samarbejdet mellem Ford og McDonald’s skal genbruge affaldet fra kafferistningen, som ellers bare ender på lossepladser eller i bedste fald som grillkul, skriver internetsiden The Verge ifølge FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne