I foråret 2017 lancerede McDonalds for første gang to måltidssalater, der var udviklet i samarbejde med Madkulturen. Nu har samarbejdet atter båret frugt, og McDonalds er klar med en "to’er,” som igen sætter skub i de sundere alternativer på menuen.

Hos Madkulturen giver samarbejdet rigtig god mening, da det er en måde at nå ud til mange danskere på.

”Vi er sat i verden for at skabe bedre mad til alle og dermed løfte på alle fronter. Dette er et godt eksempel på et samarbejde, der har ført til et sundere alternativ for de mange danskere", siger Judith Kyst, direktør i Madkulturen.

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Hotelmarkedet boomer med mange nye værelser

De danske hoteller var vidner til en overnatningsvækst på over 20 pct. i perioden mellem 2012 og 2016. Til gengæld ændrede den samlede hotelkapacitet sig ikke nævneværdigt. Det sker der dog noget ved de kommende år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne