Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Viljen til at yde et bidrag til den fælles markedsføring af nordjysk turisme har - foreløbig - levet op til forventningerne i den selvbestaltede arbejdsgruppe, der i det tidlige forår satte som mål at øge markedsføringsbudgettet fra 15 til 51 millioner kroner om året.
Bag initiativet står ”De fire store” i nordjysk turisme, Fårup Sommerland, Aalborg Zoo, Nordsøen Oceanarium og Skallerup Seaside Resort. Herfra forlyder det, at man er meget tæt på at have opfyldt kvoten for det kommende år.
I alt har 27 aktører givet tilsagn om at spytte i bøssen, men dermed er man dog langt fra at have afsluttet arbejdet, pointerer Per Dam, direktør i Fårup Sommerland.
”Der er tale om en tretrinsraket, hvor vi frem til 2021 gradvist skal øge markedsføringsbudgettet. Vi er nu næsten i mål for 2019, og med tilsagn om yderligere medfinansiering fra Business Region North Denmark og Vækst Forum er der reelt tale om en fordobling af budgettet i det kommende år. Men skal målet for de kommende år opfyldes, skal vi have flere med til at finansiere”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025