Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Viljen til at yde et bidrag til den fælles markedsføring af nordjysk turisme har - foreløbig - levet op til forventningerne i den selvbestaltede arbejdsgruppe, der i det tidlige forår satte som mål at øge markedsføringsbudgettet fra 15 til 51 millioner kroner om året.
Bag initiativet står ”De fire store” i nordjysk turisme, Fårup Sommerland, Aalborg Zoo, Nordsøen Oceanarium og Skallerup Seaside Resort. Herfra forlyder det, at man er meget tæt på at have opfyldt kvoten for det kommende år.
I alt har 27 aktører givet tilsagn om at spytte i bøssen, men dermed er man dog langt fra at have afsluttet arbejdet, pointerer Per Dam, direktør i Fårup Sommerland.
”Der er tale om en tretrinsraket, hvor vi frem til 2021 gradvist skal øge markedsføringsbudgettet. Vi er nu næsten i mål for 2019, og med tilsagn om yderligere medfinansiering fra Business Region North Denmark og Vækst Forum er der reelt tale om en fordobling af budgettet i det kommende år. Men skal målet for de kommende år opfyldes, skal vi have flere med til at finansiere”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024