Viljen til at yde et bidrag til den fælles markedsføring af nordjysk turisme har - foreløbig - levet op til forventningerne i den selvbestaltede arbejdsgruppe, der i det tidlige forår satte som mål at øge markedsføringsbudgettet fra 15 til 51 millioner kroner om året.

Bag initiativet står ”De fire store” i nordjysk turisme, Fårup Sommerland, Aalborg Zoo, Nordsøen Oceanarium og Skallerup Seaside Resort. Herfra forlyder det, at man er meget tæt på at have opfyldt kvoten for det kommende år.

I alt har 27 aktører givet tilsagn om at spytte i bøssen, men dermed er man dog langt fra at have afsluttet arbejdet, pointerer Per Dam, direktør i Fårup Sommerland.

”Der er tale om en tretrinsraket, hvor vi frem til 2021 gradvist skal øge markedsføringsbudgettet. Vi er nu næsten i mål for 2019, og med tilsagn om yderligere medfinansiering fra Business Region North Denmark og Vækst Forum er der reelt tale om en fordobling af budgettet i det kommende år. Men skal målet for de kommende år opfyldes, skal vi have flere med til at finansiere”, siger han.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Airbnb lancerer dyrevenlig oplevelseskategori

Dyreoplevelser er mere end bare en selfie med en hund eller en kattevideo på nettet. Derfor vil Airbnb bringe dyr og mennesker tættere sammen med en ny kategori i deres oplevelsesunivers, skriver Skift.com.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Ny oplevelsespark bliver slaraffenland for naturelskere

På skuldrene af en mere og mere ophedet debat om bæredygtighed og ansvarlig adfærd, så de kommende generationer også kan nyde godt af naturen, åbner verdens første tema-, forlystelses- og oplevelsespark af sin art på det, der en gang var havbund og indtil for et par år siden blot var nogle flade marker uden for Ringkøbing på vejen mod Søndervig. Navnet på parken er Naturkraft, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne